هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

هیوای آسمانی من

ماندالا روشی ساده برای کسب آرامش

1394/4/13 0:19
نویسنده : ساحل
1,585 بازدید
اشتراک گذاری

ماندالا روشی ساده برای کسب آرامش

جدول ماندالا یکی از تکنیک های کسب آرامش حتا برای بزرگسالان است.در این جدول ها اشکالی به صورت کاملن قرینه کنار هم قرار می گیرند و شما بدون صحبت با مداد رنگی مشغول رنگ آمیزی می شوید و البته رنگ ها هم باید طبق اشکال قرینه باشند .

ما از این تکنیک به پیشنهاد دوست و همکار خوبم اقای حسن زاده مدیر محترم کتاب سرای کودکانه زمانی که هیوا دچار استرس های اضطراب جدایی شدید از من شده بود استفاده کردم به همراه کتاب زیبای " وقتی من خوشحالم " .

و واقعا آرامش عجیبی در ما ایجاد می کرد . 

به تازگی و با بالاتر رفتن سن دخترم ، خودمان به تهیه ی این اشکال می پردازیم. تا یادم نرفته اضافه کنم همیشه زمان انجام کاردستی و نقاشی از موسیقی های بسیار ملایم ژاپنی یا بدون کلام استفاده می کنیم .

بهترین سن استفاده از شابلن بالای 7 سال است یا 6 سال و درست به همین دلیل این آموزش در کلاس اول انجام می شود. کودکان باید دارای قدرت ماهیچه ای دست باشند و چشم و دست آنها دارای تطابق کاملی برای گرفتن شایلن در دست و همچنین کشیدن خط دور ان و درون آن باشند. تمام این کارها شادی برای ما آسان به نظر برسد اما برای کودکان نیاز به دانش و توانایی بالایی دارد.

ما این اشکال را باشابلن می کشیم 

 

بدین صورت :

و بعد آرام آرام رنگ می کنیم. این رنگ آمیزی به حدی ارامش بخش است که هر هفته به اصرار من حتمن این کار را باهم انجام می دهیم. توصیه می کنم این فعالیت را که بسیار مدرن هم هست انجام دهید و از آن لذت ببرید.

این هم نتیجه ی یک بعد از ظهر زیبا . می توانید از آن در هر جایی استفاده کنید.

پسندها (2)

نظرات (0)