هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 17 روز سن داره

هیوای آسمانی من

خصوصیات کلاس اولی های جدید

1393/11/15 11:47
نویسنده : ساحل
2,340 بازدید
اشتراک گذاری

کلاس اول هم عالمی دارد. انجام تکالیف و نوشتن دیکته. سر و کله زدن با دانش آموزی که هنوز کودک است و هزار بهانه دارد برای از زیر کار در رفتن .

منتظر آخر هفته شدن و تعطیلاتش برای رسیدگی به کمی تفریح و کارهای عقب مانده .

حذف کردن کلاس ها برای رسیدگی به کارهای اصلی...

کلاس باله ی هیوا را فعلا معلق کردیم چون وقت گیر بود و وسط هفته .

کلاس شطرنجش را منتقل کردیم به چهارشنبه عصر. 

برای انجام تکالیفش برنامه گذاشتیم اما همچنان همانند  گرامافون سوزن خورده تکرار می کنیم " بنویس ، بخوان ، زود باش ، خوش خط تر ، صاف بنشین ، دفترت را صاف بگذار ، مدادت را درست دستت بگیر و.........:)))

کلاس اول این دخترک ما هیچ شباهتی به کلاس اول ما ندارد. هر  هفته دو یا سه درس جدید. ریاضی بسیار پیشرفته شده و خوشبختانه ریاضی و علوم را با فعالیت و ازمایش یاد می گیرند. هر درس جدید یک دفترچه کار دارد به جز کتاب و دیکته که کار هر روزمان است یک متن روان خوانی و سوالات درک مطلب ( که در مدرسه قبلی رویایی بیش نبود ) ، هر روز کشیدن محور و جمع و منها و دسته بندی . بریده ی روزنامه و جدول ترکیب کلمات 

چهارشنبه ها استراحت مطلق هستیم. پنج شنبه ها کمی تکالیف و کمی کار و زبان به مقدار زیاد :))

جمعه ها مربی زبان هیوا به منزل می آید :)

مدرسه ی هیوا جزو سیستم " آمادگی برای استعدادهای درخشان واله " است. مجموعه کتابهای واله یک روز در میان کار می شود و هر ماه یک آزمون سراسری با پاسخ نامه و دفتر چه سوالات کامل هست و امتیاز و تراز بندی که بسیار از این کتابها راضیم و مجموعه ی بسیار خوبی است.

در میان این حجم کارهای خودمان هم هست و سری کودکانی که بخوبی وارد ترم جدید زبان شده اند :)

دخترک من شبها کتاب می خواند با صدای بلند و آخر هفته ها نوبت مادر است کتاب بخواند با صدای بلند :))

شعر می خواند و نامه می نویسد. رو خوانی بسیار قوی دارد و من همچنان ذوق زده می شوم.

تمام کلمات و جملات انگلیسی را هم بدون آموزش می خواند و اینهم مرا متعجب کرد که البته در این مورد نیز اعتقاداتی داشتم و دارم :)

 

اینهم از کلاس اولی کوچک ما.

پسندها (3)

نظرات (5)

tannaz
15 بهمن 93 20:58
سلام .خانم استاد آقا. من از طریق خانم عطیه قهرمان مامان روشا با شما اشنا شدم.خیلی خیلی مشتاق به ورود به گروه ککودکان دوزبانه هستم.هر کاری کردم نشد در سایت پیام بگذارم.لطفا در صورت امکان مارا به گروه مفید تان وارد کنید.پسرم سه سالش نشده هنوز.یک دنیا ممنونم سلام عزیزم. بروی چشم. شمارتون رو ثبت کردم عزیزم.
مامان مهدیه
17 بهمن 93 1:39
موفق باشی هیوا ی عزیزم
ساحل
پاسخ
فریده
18 بهمن 93 8:03
سلام همشهری من اتفاقی با وبلاگ زیبای هیوا آشنا شدم ، راستش دنبال یه مهد خوب واسه پسرم می گشتم ، با جوانه ها که سرچ کردم وارد وبلاگ شما شدم. پسر من الان سه سال و هفت ماهه هست ، یک ماه هست که مرکز مطالعه و خلاقیت سر عفیف آباد می ره با اینکه خیلی خیلی واسه این مهد تحقیق کرده بودم ولی راضی کننده نیست. می خواستم بدونم واسه ثبت نام مهد جوانه ها باید چیکار کنم ، این جور که شنیدم مدت انتظار ثبت نام طولانی هست . و دیگه اینکه شما کاملاً از این مهد راضی بودید ؟؟ ممنون می شم اگه منو راهنمایی کنید
ساحل
پاسخ
سلام عزیزم. از اشنایی با شما خوشوقتم. متاسفانه این مهد اصلا خوب نیست. من قبلا میخواستم باهاشون وادر همکاری بشم رد زمینه ی زبان چون تخصص من اموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر 6 سال هستش و البته خوشحال میشم سایت ما رو هم ببنید فکر میکنم براتون جالب باشه. ادرس رو براتون مینویسم در اخر. این موسسه نه مربی های خوب یداره نه کادر مناسبی. جوانه ها بلی خوب مهد بسیار متفاوت و خوبیه. مهدی هست و در واقع تنها مهدی که مخصوص کودک ساخته شده از دستشویی گرفته تا میزهای ناهار و مربی ها بسیار کودک دوست و کودک شناس هستن. ضمن اینکه رو ش مونتسوری رو کار میکنن که بسیار اموزنده و عالی هست. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید به نظر من اجازه بدید کودکتون روزهای کودکیش رو با وجود کمبود ها و نقصان هایی هم که وجود داره اما همین مهد جوانه ها سپری کنه. از نزدیک که ببینید متوجه عرایض من خواهید شد. موفق باشید. ادرس سات من : www.madaranemrooz.ir
مریم
18 بهمن 93 14:56
من همچنان درگیر اینکه قبل از مدرسه با پسرم خوندن کار کنم یا نه!!!! خوندن کتابا به توانایی خوندن هیوا جون قبل از مدرسه مرتبط نمیشه؟!
ساحل
پاسخ
سلام. نه عزیزم. هیچ ربطی نداره. من تمام وقتم رو قبلا صرف یاد دادن اوا و صدا می کردم در حالیکه رد این سن بسیار راحت یاد گرفت و بدون ذره ای اموزش زیادی براحتی و البته با کمک و جدیت معلم خوبش میتونه راحت بخونه. میتونید البته از بسته های اواورزی با اقا کلاغه و الفبا ورزی هم استفاده کنید.
Fatemeh
21 بهمن 93 17:23
سلام خدا کنه هیوا جون تو مدرسه استعدادهای درخشان موفق باشه من که راهنماییم نمونه س و دبیرستانم تیزهوشان دارم از حجم درسا دیوونه میشم البته مشخصه هیوا خانم دختر باهوشیه و گیرایی محشری داره خوش به حالش مادرش انقدر به فکرشه و از الان زبان کار میکنه خیلی براش مفیده من که پنجم بودم شروع کردم اتفاقی با وبلاگتون آشنا شدم و میتونم بگم عالیه
ساحل
پاسخ
ممنونم. منهم از اشناسیی با شما بسیار خوشحالم. شاد باشی دوست خوبم.