هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 17 روز سن داره

هیوای آسمانی من

نکاتی چند درباره کلاس های کودکان دوزبانه

1393/5/7 13:28
نویسنده : ساحل
2,028 بازدید
اشتراک گذاری

نکاتی چند درباره کلاس های کودکان دوزبانه :

در یک کلاس عمومی دوزبانه کودکان ، فعالیتهای بسیاری از یکی به دیگری انجام می شود. و این دقیقا همان زمانی است که ما توجه کودکان را از دست می دهیم. اما چرا و چگونه؟ ملکوم گلدول 1 ، مجری برنامه کودکان در کتاب پر فروش " مهمترین نکات " ، اینگونه مینویسد : " دلیلی که کودکان دچار حواس پرتی می شود به علت بی حوصلگی نیست ، برای این مساله است که متوجه جملات شما نمی شوند ، بخصوص آن دسته از کودکانی که هنوز در حال یادگیری زبان دوم هستند عموما در درک دستورات گفتاری دچار مشکل می گردند . با استفاده از موسیقی و اهنگ ، میتوانید به کودکان نشان دهید که فعالیت بعدی چه فعالیتی است . موسیقی میتواند گذر زمان را دلنشین تر کند و باعث روان تر شدن درسهای شما گردد " .

می توانید در تدریس خود از موسیقی بعنوان ابزاری برای ایجاد ساختار و الگو استفاده نمایید .زمانی که دانش آموزان آهنگ بخصوصی را می شنوند ، میدانند از آنان انتظار انجام چه کاری را داریم. یک آهنگ مخصوص انجام فعالیت میتواند به کودکان نشان دهد برنامه بعدی چیست  بدون آنکه نیازی به بیان کلمه ای از سوی شما باشد. بطور مثال ، وقتی کودکان اهنگ " دایره بسازیم 2 " را می شنوند ، میدانند زمان دایره وار نشستن و صحبت کردن است . وقتی آهنگ " لطفا بنشینید و داستان بخوانیم 3" را گوش میکنند میدانند زمانی است که باید به ارامی بنشینند و فعالیتهای ارام انجام دهند . و فقط با شنیدن نخستین سطر از آهنگ " جمع آوری کنیم 4 " این پیام به کدوکان القا می شود که باید سریع برای جکع آوری وسایل خود بشتابند . راه حلهای موسیقی مدار به کودمان حس امنیت و آرامش میدهد . آنها موسیقی را بخشی از برنامه کاری کلاس می دانند .


موسیقی میتوناد بخوبی و به نرمی گستره متنوعی از انواع فعالیتها را در کلاس شما بهمراه داشته باشد . در زیر برخی از راه های دستیابی به این نکات طلایی فراهم آورده شده است :



آهنگهای شروع کننده : بهترین راه برای مرور دروس جلسه قبل است . از آهنگی استفاده کنید که کودکان با آن آشنا هستند تا بدینوسیله احساس ارامش و راحتی بیشتری نمایند و آماده رویارویی با درس جدید گردند .
 

آهنگ سلام 5 : نشاندهنده آغاز درس بوده و بعلاوه به کودکان اعلام مینماید از کلمه " سلام " به دیگر دوستان و مربی خود استفاده کنند .

زمان صحبت6: با این فعالیت کودکان بصورت دایره وار نشسته و آماده انجام فعالیت با خواندن آهنگ " دایره بسازیم " می گردند .

آهنگ جمع آوری کنیم : زمانی که زمان جمع آوری اسباب بازی ها ، مداد شمعی ها  یا کتابها فرا می رسد این آهنگ برای اعلام نا محسوس به کودکان به منظور پایان انجام فعالیت و اماده شدن برای فعالیت بعدی بکار می رود .
 

انتخاب یک آهنگ خاص : یک ریتم و آهنگ مانند موارد زیر را انتخاب کنید تا کودکان را به چند گروه تقسیم نمایید . با این روش آنها فرصت شمارش و آواز خواندن را پیدا می کنند و میتوانید توجه آنان را بدست آورید.

 

 

One Potato, Two PotatoesEeney Meeney Miney Moe.
 

آهنگ ای بی سی دی : از این آهنگ برای شناخت الفبا استفاده کنید زمانی که آهنگ آغاز شد دانش آموزان می دانند که وقت بیرون آوردن کتابهای کار و مداد رنگی هایشان است .

آهنگ حرکتی : زمانی که کودکان برای مدت طولانی روی صندلی هایشان نشستند مسلما بی قرار می گردند ، برای سر حال اوردن انها از فعالیتهایی مانند شعر هوکی کوکی استفاده کنید تا به انرژی و شادابی اولیه به آنان باز گردد.

زمان قصه گویی : با نمایش یک لالایی یا آهنگ ارام حس قصه گویی را به کودکان القا نمایید . این امر به دانش آموزان کلاس شما آرامش را هدیه می دهد و آماده شنیدن داستان می شوند.

آهنگ خداحافظی : پایان درس یا پایان کلاس بطور واقعی می تواند حس امنیت و تکمیل امور را برای کودکان بهمراه داشته باشد. آهنگ خداحافظ یکی از بهترین راه های پایان کلاس به روشی مثبت است .

 

در منزل

از تمام آهنگها و فعالیتهای فوق برای فعالیتهای درون منزل می توانید استفاده کنید. برای جمع آوری یک اتاق درهم با استفاده و تلفیق مسابقه جمع آوری در آن .

خواندن آهنگ " زمان حمام  7  " برای آماده کردن کودک برای حمام کردن خواندن آهنگهای مخصوص زمان خواب بعنوان لالایی میتواند به کودکان حس امنیت و ارامش هدیه دهد .

به یاد داشته باشید گاهی اوقات درک صحبتها و دستور العملهای شما به زبان دوم برای کودکان امری سخت است . موسیقی و آهنگ برترین روش و ابزار برای نشان دادن آنچه از کودکان توقع انجامش را دارید ، می باشد .

بر گرفته از سایت سوپر سانگ

*****************************************************************************

  Malcolm Gladwell1

Make A Circle2

Please Sit Down And Storytime Music3

Hello song4

Clean Up5

Circle time 6

The Bath Song

پسندها (2)

نظرات (0)