هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 13 روز سن داره

هیوای آسمانی من

روزنامه دیواری پنگوئن و چند بازی فکری و تقویت زبان دوم

1392/12/22 16:04
نویسنده : ساحل
3,012 بازدید
اشتراک گذاری

برای درست نمودن کاردستی همواره باید خلاق بود و دنبال کارهای تازه بود. به یاد داشته باشید بهترین راه تلفیق چندین روش برای آموزش غیر مستقیم است که قبلا درباره آن مقاله ای نوشتیم. من برای آموزش زندگی حیوانات از همین روشهای استفاده میکنم. برای مدرسه هیوا قرار بود روزنامه دیواری درست کنیم و من به تازگی از روشهای آمزوش خلاق ، برای یاد دادن مفاهیم به انگلیسی برای هیوا استفاده میکنم. 

مثلا کتابهای زندگی حشرات و جانوران را به انگلیسی برایش میخوانم و طرز استفاده از دیکشنری را به او یاد میدهم و روزی یک ساعت درباره هر چیزی که بخواهد یا بیشتر با او انگلیسی حرف میزنم. چون حرف زدن با هیوا نیازی به آموزش من ندارد. او و من راحت باهم صحبت میکنیم و رد همین حین در حال یادگیری گرامر همزمان است. همانطور که هیمشه گفته ام گرامر برای کودکان مفهوم واقعی ندراد. کودک گرامر را هنگام استفاده از کلمه در جمله یاد می گیرد و برایش ثابت در ذهن می ماند. علاوه بر این سری کتابهای قصه و گرامر را نیز تهیه کرده ام که با این کتابها گرامر را به او یاد می دهم. و کتابهای writting تهیه کرده ام برای نوشتن. چون هیوا تمام اصوات و کلمات را براحتی مینویسد و میخواند و در حال آموزش خواندن و نوشتن بطور جدی با او هستم. چون معتقدم بهترین سن برای این دو مهارت بعد از شش سالگی است . زمانی که کودک کاملا به صحبت کردن زبان دوم مسلط شده است. :)

 

خوب برویم سراغ کار:

 

اول از روی دانشنامه زندگی پنگوئن ها و روش زندگی و زایش و مکان زندگی آنان را مورد بررسی قرار دادیم.

پنگوئن ها

و از یک کتاب دیگر هم استفاده کردیم 

پنگوئن ها

سپس تصاویری را که قبلا از اینترنت گرفته و پرینت رنگی کرده بودم را با قیچی جدا نمود و در تمام مراحل درباره این پرندگان زیبا صحبت می کردیم.

پنگوئن ها

متنهای پرینت شده را قبلا از سایت ویکی پدیا تهیه کرده و هیوا با ماژیک دورتادور را رنگی کرده و جدا کرد و البته قبل از جدا کردن خلاصه را با او کار می کردم.

پنگوئن ها

و چسباندیم 

پنگوئن ها

و نتیجه نهایی. چند بار کل تصاویر را براین توضیح داد و تعریف کرد.

پنگوئن ها

سپس یک پنگوئن واقعی. روش کاردستی خلاق. با مواد دور ریختنی. :)

پنگوئن ها

یک پنگوئن نر زیبا شد نتیجه کار ما :)

پنگوئن ها

 

بهمین راحتی هیوا با زندگی پنگوئن ها آشنا شد یک روزنامه دیواری بزرگ درست کرد و یک کاردستی خلاق :)

 

این تصویر را نیز ببینید :

هیوا در زمان بی حوصلگی این کار خلاق را انجام داده. این تکنیک یکی از روشهای هنری آمریکاست. یک دختر بادکنک به دست. با ابزار واقعی.

 

 

این اسباب ازی فکر سات که به تازگی خریده ام. برای تقویت ماهیچه های دست و مچ و آموزش بازی مدار انگلیسی و آموزش جمع و تفریق ریاضی .

بازی خلاق انگلیسی

شامل یک بسته حرف و  انگلیسی و نشانه ها و چکش و یک تخته نرم برای کوییدن این حروف . بخاطر جنس چوبی می تواند یکی از ابزار مونستوری شمرده شود.

بازی خلاق انگلیسی

 

بازی خلاق انگلیسی

و این بلاک ها را برای خواندن و نوشتن استفاده می کنیم. اینهم یکی از ابزراهای خواندن در مونستوری است.

بازی خلاق انگلیسی

پسندها (1)

نظرات (2)

fateme
26 اسفند 92 18:28
سلام ساحل جان ممنون میشم اسباب بازیی که چکش داشت رو کاملتر معرفی کنید.
ساحل
پاسخ
اسمش رو دقیقا نمیدونم. اما فکر میکنم بازی میخ و چکش باشه.
H
14 اردیبهشت 93 11:40
موفق باششی دختر گل عزیزم چند ماه است که سر به وبلاگها ی دوستانم نزدم چند تا از پست هاتونرو خوندم و کامنت گذاشتم و بقیه دوستها هم باقی موندن امید وارم فرصتی پیش بیاد که بقیه پستها ت رو هم بخونم و از نظرات هم بهره مند بشیم
ساحل
پاسخ