هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 17 روز سن داره

هیوای آسمانی من

بهار نزدیک است.

1392/12/22 15:38
نویسنده : ساحل
1,961 بازدید
اشتراک گذاری

همین که به پایان سال نزدیک می شویم و وارد ماه زیبای اسفند می گردیم انگار بویی از بهار بویی خوش بوی سبزه و چمن خیس درون لحظاتمان پاشیده می شود. هرچقدر غم داشته باشیم و ناراحتی مانند رگبارهای زودگذر پر می کشند وجای خود را به رنگین کمان امید می دهند. امید به سالی بهتر بودن ، سالی متفاوت سالی که در آن کودکان همراه و همسو باهم بزرگ شوند کمتر تبعیض ببینند و به کار کشیده شوند ، کودکانی که مجبور به کار هستند شرایط آموزش بهتر داشته باشند ، نباشد ان والدی که دست روی صورت نحیفشان بلند کند ، آنها را بخاطر فقر به سخره بگیرد و نباشد کودکی که با چشمانی حسرت آلود به دستان پر خرید و پربار کودکی دیگر چشم بدوزد و قلبش سراسر انزجار از دنیا شود. 

ما نمیتوانیم این روزها و این وضعیت را تغییر دهیم چون فقر و نابرابری همیشه در کره خاکی وجود داشته اما میتوانیم با کمک به کودکان برایشان موجبات آسایش بیشتری فراهم کنیم. قبول سرپرستی کودکان بی سرپرست یکی از این راه هاست. انجام امور مربوط به بهزیستی در حد توان و تخصصمان راه دیگر است. جمع کردن لباسهای تمیز و کوچک شده و اسباب بازیهای اضافی و تحویلشان به خانواده یا مراکز مطمئن راهی دیگر است.

میدانم دوستانم بهتر از من این راه ها را میدانند ، هدف فقط اطلاع رسانی عمومی بود چون به شدت قلبم آزرده می شود وقتی میبینم در این روزها مادری را که انچنان کودکش را روی شانه ایش خوابانده که تمام لباس نه چندان لباسش ،از تن بیرون زده و کف پاهای کوچکش از سیاهی آسفالت به رنگ سیاه شب است و گردن نحیفش روی شانه مادری خسته به این سو و آن سو می رود و در دست دیگرش کودکی با دمپایی های پاره با خستگی هرچه تمام تر راه میرود و در حیقیقت پا روی زمین می کشد . و هنوز نفهمیدم این مادرها این زنها اینها چرا با دنیا آوردن کودکی دیگر رفاه و آسایش را از این موجودات بی گناه می یگیرند مگر ایه نازل شده حتما دو بچه داشته باشید آخر:((((

و فقط بغضی سخت گلویم را فشار می دهد. بعضا دیدم این کودکان چقدر با استعداد هستند و چقدر دور از کمترین آموزشهای معمول. امیدوارم بزودی با کمک دوستی توانا و خیر بتوانم شرایط و زمانهایی خوش برای این کودکان خوب کشورم فراهم کنم. بزودی در سالی نو.

بی گمان امید به همین روزهاست که رونق بهار را بیشتر میکند.

پیشاپیش برایتان سالی خوش همراه با شکوه و جریان لطیف لذت بخش خوشی ها آرزومندم. برای کودکهای زیبایم بهترین روزها را در این عید زیبا. برای همگی شما دوستانم.از اینکه یک سال دیگر با من و هیوا همراه بودید سپاسگزارم. از همین راه مجازی مرا حلال کنید اگر گاهی شده با کلمه ای کسی را آزار داده ام. و کاستی های نبودنم را ببخشایید و دعا کنید ما را در سال تحویل که قدرتی بیش از این برای همراه بودن بیشتر با شما در عرصه کار کودک داشته باشم.

هفته پیش قول داده بودم چند پست جدید بگذارم. این پست با تمام تازگی و طراوت این باران زیبای بهار و سبزی بی کران دشتها و کوه روبرویم تقدیم شما باد. اگر سفر کردید حتما در بهار به شیراز بیایید چون به واقع شهری بهشتی با هوایی دلپذیر است. چنان نسیمی دارد که من را واقعا به اوج مستی می رساند. مشتاق دیدار . تقدیم به شما :

 

سرای مشیر. سرای انگشتر و سنت و قدمت ایرانی. یکی از مکانهایی که در بهار حتما با هیوا سر میزنیم. و به شدت زیبا و دوست داشتنی است.
 

بهار

مسجد وکیل . هوایی ابری و پاک. نسیمی سکر آور و خوش. 

بهار شیراز

ماهتاب سالهای زندگیم .... در حال انتخاب انگشتر :)

بهار

تعجب نکنید. اینها مرد واقعی نیستند. مجسمه های مومی در حمام وکیل. حمامی که بوی نم قدیمیش من را به دامن مادربزرگم انداخت :( در قسمتهای مختلف این مجموعه تمامی مشاغل قدیمی از مرشد و داروغه و معلم و سید گرفته تا تمامی مراسم های دامادی و حنابندان و مراسم سلمانی و دندان کشیدنهای قدیم همراه با صدای مجازی بصورت مجسمه های مومی خلق دشه و به نمایش در آمده است )

این تصویر مرد حجامت گر در حال حجامت و بادکش است. خودمانیم حمام هم حمامهای قدیم نیم روز وقت میگذاشتند برای یک شستشو :)

بهار شیراز

مراسم زیبای حنابندان. در این قسمت موسیقی محلی نواخته می شد با صدای این خانمها و هیوای ما هم مشغول رقص شد :)

 

حمام وکیل

 

نخستین شکوفه های بهاری در باغ ارم شیراز. باغی سراسر سکوت و صدای جویبارهای کوچک :)

باغ ارم

سروهای بلند باغ ارم .

باغ ارم

و جویبارهای کوچک و پاک با صدای زیبای آب... .

باغ ارم

 

امیدوارم برای ساعتی هوای دلتان را بهاری کرده باشم. با تقدیم این طراوت و تصاویر به شما سال و روزهایی خوش را دوباره برایتان آرزومندم.

ما هفته اول عید را شمال هستیم و هفته دوم برمیگردم با تصاویر و خاطرات تازه. دلم برای تک تک شما تنگ می شود. شاد باشید دوستان خوبم.

پسندها (1)

نظرات (5)

شهرزاد مامان آریابد
22 اسفند 92 16:04
عجب پستی بود.راستی که دلم بدجوری هوای شیراز و کرد با اینکه تا به حال قسمت نشده بیامدلم و حسابی برد اما به زودی به شهرتون میام دلم میخواد خیلی جاها رو بگردممممم
ساحل
پاسخ
اگر اومدید حتما خبر بدید دوست خوبم.
maryam
22 اسفند 92 17:11
خوش بگذره سحر جونم.این پستت هم مثل بقیه پست زیبا بود
ساحل
پاسخ
ممنون مریم عزیزم.
anisa
23 اسفند 92 10:22
سلام عزیزم. دلم گرفت نوشته ها رو خوندم.همیشه یکی از غمهام کودکان کار و فقیر انشاالله روزی برسه دیگر چنین صحنه هایی نبینیم.براتون سالی پر از آرامش، سلامتی، موفقیت و خوشی آرزومندم. همیشه کنار خانواده شاد باشید و تندرست.
ساحل
پاسخ
منهم برات ارزوی بهترین هاور دارم عزیزم.
مامان سما
24 اسفند 92 13:25
سحر جان چه پستی گذاشته بودی من هم همیشه ناراحت این مادرها و کودکانم امیدوارم بتونی اون مرکز رو راه بیاندازی سه سال تعطیلات عید در شیراز بودم شهر عجیب و زیبایی است هر چقدر بیایم سیر نمیشوم از شیراز و عطر بهار نارنجش از اش های خوشمزه اش کوفته هایش اون حلواهای خوش طعمش حیف که امسال که با شما دوست نادیده ام اشنا شدم نمیتوانم به شیراز سفر کنم چون همسرم دیسک کمر عمل کردن و فعلا باید در قم بمانیم از صمیم قلب نادیده دوستت دارم هیوای نازم را ببوسید سالی خوش برایت ارزومندم
ساحل
پاسخ
زهره مامان مرسانا
27 اسفند 92 0:31
سال نو شما هم مبارک باشه انشالله همیشه در کنار خانواده خوش و سالم باشید خانمی و همچنان پرتلاش و خستگی ناپذیر عزیزم
ساحل
پاسخ
سلام عزیزم. ممنونم. بهاری سبز و زیبا داشته باشید در کنار همه خانواده سالم و شاد باشی