هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کارتون چارلی و لولا

1392/12/7 15:58
نویسنده : ساحل
5,405 بازدید
اشتراک گذاری
معرفی کارتون چارلی و لولا :



زمانی که برای خرید یک کارتون می گذارید باید زمانی بسیار طولانی باشد . در این میان فاکتورهای 
بسیار مهمی در نظر گرفته می شود. کلا از نقطه نظر سازمان صلح جهانی و یونیسف ، کارتون ها باید
 دارای خصوصیات زیر باشند :

دارای صحنه های خشن و زد و خورد نباشند.

آموزنده و جذاب باشند.

باعث ایجاد روحیه تند خویی در کودک نشوند.

نسبت به کیفیت تصویر و زبان کارتون حساس باشند.

از موضوعات متناسب با کودکان استفاده شده باشد.

مضامین صلح ، دوستی ، محافظت از محیط زیست و هوای پاک در ان رعایت شده باشد.

از ایجاد اعتیاد و ضربه به سلامت کودک در آن ممانعت شده باشد .

 

با بررسی این قوانین در می یابیم زمانی که یک شرکت بزرگ انگلیسی دست به تولید و پخش یک محصول می نماید تا چه اندازه زیر ذره بین دولت و سازمانهای کودک بوده و محصول باید از چندین فیلتر رد شود. ما نیز سعی کرده ایم از میان موج بی شمار کارتونهای زبان انگلیسی انواعی را انتخاب کنیم که بجز خصوصیات فوق خصوصیات بومی شده فرهنگی خود را نیز در بر داشته باشد .  این خصوصیات خاص فرهنگی عبارتند از از:

 


دارای تنوع رنگی و کیفیت بالای تصویر باشد . 

زبان کارتون گویا و صداها کودکانه و واضح باشد . 

موضوعات بکار رفته در کارتون نه تنها جنبه سرگرمی بلکه حول " آموزش خلاق محور " حرکت کند. بطوریکه کودک در ضمن دیدن یک کارتون به بررسی رفتارهای شخصی و اجتماعی و خانوادگی خود نیز مشغول شود و بطور نامحسوس تحت آموزش سالم قرار گیرد. 

شخصیتها یا کاراکترهای بکار رفته با الگوهای جامعه و فرهنگ ما هماهنگ باشد . 

قسمتها و داستانهای بکار رفته قابل انطباق با شرایط فعلی کشور عزیزمان باشد. بدین معنی که کودک زمانی که 
" شخصیت پنداری و تخیل " در او ایجاد میشود ، بتواند خود را در داستات قرار داده و بعد از دیدن کارتون زمانیکه به تکرار همان الگوها پرداخت موضوع برایش ملموس و قابل تجربه باشد . 

هر دو لهجه " بریتیش " یا " امریکن " در کارتونها بکار رفته شده باشد . 

روی ساختارهای شخصیتی و آموزشی هر کاراکتر کاملا تحقیق شده باشد. بطور مثال شخصیت چارلی فرای جذابیت ، بتواند کودک را در برابر انچه واقعیت دارد ارضا کند . 

صحنه ها ، مناطق ، مکانها و ابزار و لوازم منطبق بر اصول ایرانی و کاملا ملموس باشد. 

نظام خانواده و اجتماع در کارتونها برابر با گرمی ، سلامت و هماهنگی لازمه در خانواده باشد . 

از نظر زبان آموزی غیر مستقیم برای کودکان کاملا واضح و قابل استفاده باشد. 

برای استفاده مادرانی که مسلط به شنیدار قوی نیستند دارای منوی زیر نویس انگلیسی باشد .

 



به همین دلیل کارتون چارلی و لولا از میان موج زیاد کارتونهای دیگر انتخاب شده و در سایت قرار گرفته شده است . این کارتون تمامی فاکتورهای فوق را در بر دارد. از نظر زبان آموزی کودک میتواند براحتی و بدون هیجانات درون برخی از کارتونها به تماشای قسمتهای متنوع آن بپردازد . این کارتون نمونه کارتونهایی است که بطور خاص رفتار و نگرش خاص کودک را در سن 3 سال به بالا مد نظر قرار میدهد. ان را در قالب یک داستان ویژه می گنحاند و از این طریق بدون رویکرد مستقیم ، رفتار درست را به کودک القا کرده و آموزش می دهد . 

از مکانها و مناطق بسیار خاصی همچون موزه ، شهر بازی، رستوران ، مراکز خرید ، کتابخانه ، مدرسه ، مطب های دکتر و دندانپزشکی سالنهای نمایش و تاتر ، کلاس های موسیقی و نقاشی ، مهمانی و مراسم جشن در این مجموعه استفاده شده و در هر یک رفتار کودکان مورد نظر گرفته شده و به آنها پرداخته شده است .

رفتارهای خاص کودکان از جمله بهانه گیری ، نق زدن ، لجبازی ، برهم زدن نظم و قانون ، بد غذایی ، مریضی و بیماری و دیگر موارد در داستانها استفاده شده تا طی یک روند داستانی آموزشی ، با استفاده از واکنش های کودکانه و صحیح که از سوی شخصیت " چارلی " ابزار می شود ، به رفع این عوامل بپردازیم.

رویکردهای آموزشی همچون حفظ محیط زیست و نریختن زباله ، برقرایی نظم و سکوت در کتابخانه ، رفتار درست و بجا در مهمانی ، خوش قولی ، برقرار ارتباط صحیح با همسالان ، تشریک مساعی ، تقسیم لوازم و اسباب بازیها با همسالان ، دفاع از خود و زور نگفتن ، آداب اجتماعی ، عدم ترس در مطب دندانپزشکی یا دکتر های دیگر ، رفتار صحیح هنگام بیماری ، سرگرم ساختن خود در هنگام تنهایی ، انواع بازیها در روزهای برفی و ابری و .....در این مجموعه کاملا مورد نظر قرار گرفته شده است.

آموزشهای ریاضی ، علوم ، زیست شناسی ، زبان آموزی ، تاریخ ، جغرافیا ، کاردستی ، نقاشی ، موسیقی ، زندگی حیوانات و جانوران و بسیاری زمینه های دیگر در این مجموعه ضمن داستانی زیبا ، اموزش داده می شود .

همینطور که می بینید می توانید با خیالی آسوده ، یکی از بهترین های کارتون بروز دنیا را انتخاب نموده و هم خود و هم کودکتان به آموزش غیر مستقیم بپردازید و ضمن آن از دایره بالای لغتی و جملات بسیار کاربردی این مجموعه برای پیشرفت زبان انگلیسی کودک ، استفاده کنید .

برای خرید به لینک زیر مراجعه نمایید.

http://madaranemrooz.ir/products/english_cartoons/123159


پسندها (1)

نظرات (3)

فرشته
7 اسفند 92 16:20
این کارتون رو شبکه پرشین تون ساعت 5 نشون میده هر روز بسیارررررررررررررر آموزنده هست
ساحل
پاسخ
بلی عزیزم . تمام قسمتهایی که پخش میشه با بهترین کیفیت در این دی وی دی هست . من خودم همراه با هیوا نگاه میکنم و یاددااشت بر میدارم.
نی نی شیطون
7 اسفند 92 16:57
دلم برای کودکیم تنگ شده.... برای روزهایی که باور ساده ای داشتم همه آدم ها را دوست داشتم... مرگ مادر "کوزت" را باور می کردم و از زن "تناردیه" کینه به دل می گرفتم مادرم که می رفت به این فکر بودم که مثل مادر "هاچ" گم نشود... دلم می خواست "ممُل" را پیدا کنم از نجاری ها که می گذشتم گوشه چشمی به دنبال "وروجک" می گشتم تمام حسرتم از دنیا نوشتن با خودکار بود دلم برای خدا تنگ شده ... خدایی که شبها بوسه بارانش می کردم... دلم برای کودکیم تنگ شده ...
مامان طلا
8 اسفند 92 1:04
سحر عزیزم لطفا به وبلاگم یر بزن دوست دارم نظرت رو در مورد پست شمارش معکوس 24بدوونم منتظرمhttp://helya1290.niniweblog.com/post588.php
ساحل
پاسخ
چشم عزیز دلم