هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 2 ماه و 26 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تصاویری از اتاقهای متفاوت و بسیار زیبای مهد هیوا در روز ارزشیابی

1390/12/3 17:40
نویسنده : ساحل
1,891 بازدید
اشتراک گذاری

روز ارزشیابی هیوا من بیمارستان بودم و نتوستم در جمع خوب مربیان شرکت کنم..اما معاون مهد لطف کردند و من به تنهایی رفتم و اموزشهای خوب هیوارو از نزدیک دیدم. اینجا آموزشهای رو که در اون روز انجام شد و روزانه هیوا با انجامش متحیرم میکنه مینویسم. 

شناخت انواع جانوران اعم از پستانداران ، خزندگان ، پرندگان ، تخم گذاران ..حیوانات وحشی و حیوانات مزرعه. لمس الگوهای اشکال هندسی و شناخت آنها. شناخت و شمارش اعداد تا 35 . نوشتن اعداد تا 3 حدود 5 شعر زیبا و جدید ، تمیز و مرتب نمودن لباسها..بستن و باز کردن کفش و دکمه...تمیز نمودن باقیمانده غذا از روی زمین..جارو کردن و دستمال نمناک کشیدن ...دفاع از خود ..اعتماد به نفس بسیار بالا و فصاحت کلام...نجوم و علوم و جغرافیا..شناخت چندین پرچم کشورها و تمامی قاره ها با شناخت انواع نژادها و مردم مربوط به هر قاره و بسیاری اموزشهای دیگر. البته بسیاری از اینها را هیوا قبلا هم میدونست اما در جمع و دوست یابی و رفتار بسیار مسالمت امیز با همسنها و ارام حرف زدن و ارام راه رفتن و احترام به حقوق دیگران و صبر کردن واقعا برام تحیر آوره. از فرزانه و سارای عزیز مربیان دلسوز هیوا و تمامی پرسنل خوب مهد کودک جوانه ها صمیمانه سپاسگزارم. واقعا از داشتن اونها ارومم و خوشحالم جگر گوشم مکانی گرم و متفاوت رو تجربه میکنه. 

استخر تمیز مهد..که هیوا خانوم از تابستون ازش استفاده خواهد کرد.

این استخر مجهز به سیستم گرمایش..دوشهای مدرن و تمیز و زیبا..وسایل آب بازی مونتسوری و بدیع 3 غریق نجات. سیستم سشوار و خشک کننده اتوماتیک و بسیاری تجهیزات دیگر است.

کلاس اموزشم

من تمام فاکتورهای یک محیط خوب و استاندارد رو اینجا میبینم. تمامی وسایل مربوط به اموزش مونتسوری هستن. همه از جنس طبیعی در طبیعت. وسایل اموزشی هم همینطور همه استاندار هستند. صبح همه دور این مت mat مینشینند از ساعت 9 و نیم تا ده و اداب اجتماعی اموزشات روز قبل تاریخ و فصلها و شعرها و دیگر چیزها رو مرور میکنن. 

 

 

یکی دیگر از اتاقها

بچه ها باید نسبت به تمام وسایلی که انتخاب میکنن بطور آزادنه مسوول باشند. برای بازی با هر وسیله اگر توسط کودک دیگری انتخاب شده باشد باید صبر کنند تا بازی ان کودک تمام شود و بعد میتوانند با ان بازی کنند. این مساله باعث تقویت صبر و تحمل و احترام به حقوق دیگران در کودک شود. پس از اتمام بازی کودک باید مت مخصوص به خود را بدین صورت لوله کرده و سر جای خود بگذارد. برای هر کودک یک shelf با اسم و عکس خودش در نظر گرفته شده در 3 طبقه که لباسها کفش و کیف خود را در شلف مربوط به خود قرار میدهند.

یک کلاس دیگه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

حسینی
3 اسفند 90 22:13
با سلام دوست گرامی وبلاگ زیبایی دارید . اگر مایل به دریافت مقاله و مشاوره در زمینه کودک هستید با موضوعیت های پزشکی ، تغذیه ، روانشناسی و ... و همچنین سرگرمی و مسائل دیگر مربوط به کودکان از پرتال جامع مهدکودک و خانواده دیدن کنید و حتما تو قسمت خبر نامه عضو بشید تا مقالات براتون ارسال بشه . در صورتی که مایل بودین لینک پرتال رو هم در لیست دوستانتون قرار بدید تا دیگران هم از سایت استفاده کنند برای هر گونه همکاری مشتاق حضور شما در بزرگ ترین سایت کودکان هستیم www.mahdportal.com
مامی کسرا
3 اسفند 90 22:40
همین مدیریت عالیشون هست که همه جا از جوانه ها صحبت میکنند . بهتون بابت مهدخوبی که انتخاب کردید تبریک میگم.
منم قراره دوماهه دیگه کسرا رو ثبت نام کنم


حتما امیدوارم ببینمت. مراقب باش در مشاوره ای که باهات میکنن حرفات براشون خیلی خیلی مهمه. حتما بگو از دوستای منی. سحر استادآقا عزیزم. به جوانه ها خوش اومدی.
مامي هليا
8 اسفند 90 1:19
واي چقدر تميزه.منم از اين مهدها مي خوام.فقط از اين كف پوشها دوست ندارم.خيلي شيكه ولي براي ني ني ها نمي خوام.حالا كي نظر منو خواسته انگار!
به اون مربي ها هم بگو لباس شاد بپوشن ننه.آدم يك خورده دلش واشه.اون استخره دل ما رو برد.


))) این کفپوشها مخصوص سیستم مونتسوری هست و همشم از کانادا میاد دوستم....بچه ها باهاش خیلی خیلی راحتن. مربی ها هم باید اینطور لباس بپوشن لباساشونم فرم داره فقط هفته ای دو بار لباس رنگ فیروزه ای می پوشن..اما در کل همه چی زعالیه و جای شمام خالیه
فروغ
25 اسفند 90 0:22
وای چقدر دلم از این مهدها میخواد تا اتوسای عزیزمو با خیال راحت بسپرم دستشون...خدا کنه تو مشهد بتونم پیدا کنم [hrایشالله اونجا هم از این مهدهای خوب پایه گذاری میشه نگران نباش.
zeinab
24 اردیبهشت 91 10:54
این مهد خیلی خوب تو کدوم شهره دوست عزیز؟


شیراز زینب جان. بعنوان مهد نمونه ایران انتخاب شد در تی وی. جای شما خالی بسیار.
عسل
1 آبان 91 13:10
چه خوب آدرسش كجاست ؟‌

كجاي شيراز ؟


عزیزم ادرس و وب سایتش در پیوندهام هست.
ماهک
19 مرداد 92 5:38
سلام.هزینه ی سالانه ی این مهد جقدره؟


حدود 4 میلیون. البته امسال.
مریم
30 مهر 93 12:24
سلام. عزیزم میشه ازت خواهش کنم بگی این روش مونته سوری یا مونتسوری چیه؟ راستش خوندم ولی چیزی دستگیرم نشده!
ساحل
پاسخ
سلام به این لینک مراجعه کنید و این سایت من . http://madaranemrooz.ir/montessori