هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 2 ماه و 26 روز سن داره

هیوای آسمانی من

هیوای متولد دی ماه

1390/11/10 20:01
نویسنده : ساحل
1,421 بازدید
اشتراک گذاری

این مطلب رو در مجله شهرزاد خوندم. خیلی عالی بود. یکم دیر شده و از دی ماه گذشته اما برای من خیلی جالب بود. بخصوص که هیوا کوچولوم خیلی زیاد به این خصوصیات مذکور شبیه هست. یادمه یک روز بهش گفتم هیوا مامان چرا وقتی میام دنبالت مهد مثل بقیه بجه ها نمیپری بغلم....گفت اخه مامان من بزرگم.:))) همچین از دور منو نگاه میکنه و میگه سلام..همین . وقتی مامان میشه مامان بازی میکنه من همیشه بچش هستم و احساس میکنم خودم اونجا وایسادم....خوب میفهمهم کجای کارم مشکل داره. یروز یکی از دوستای پدرش باهاش شوخی میکرد یکم ساکت شد بعد از گوشه چشم نگاهی بهش کرد..بیچاره گفت بابا من تسلیم این بچه چه نگاهی داره...وقتی خونمونشلوغه و بچه ها دوستامون زیاد میخندن و حرف مینن میاد تو اتاقش کتاب برمیداره میخونه میرم میگم مامان اینجا چکار میکنی...میگه این مهمونا صدا میکنن پیشونیم درد گرفته..:))))با خوندن این مطالب بیشتر از پیش از اینکه هیوای خوبم متولد دی ماه هست خوشحالم.

 

 

خصوصیات کودک متولد دی ماه :

سیر تکامل بچه های متولد دی ظاهرا بر عکس است . آنها از جمله افرادی هستند که در دوران کودکی همچون کهنسالان هستند و هر چه سن و سالشلن بالاتر میرود جوان تر و شاداب تر میشوند.!! این توصیف شاید شما را یاد فیلم " بنجامین باتن " بیاندازد . خب البته که بی راه نرفته اید . اگر کودک شما متولد دی است ، بزودی متوجه تفاوت آشکار او با دیگر همسنهایش خواهید شد . خودتان را آماده کنید با بچه هایی بزرگ طرف شوید .

با اراده ، جدی ، مهرابن . بیش از حد عاقل .

 

هماهنگ با مدرسه : شاید بیشتر بچه ها با مدرسه رفتن مشکل داشته باشند و کم و بیش بابت انجام تکالیف و صبح زود از خواب بیدار شدن نق بزنند اما درباره بچه های متولد دی شرایط کاملا برعکس است . آنها با مدرسه رفتن مشکلی ندارند . در مورد انجام تکالیف مدرسه خیلی جدی عمل میکنند و وقتی از مدرسه به خانه برمیگردند ، لباسهایشان را با نظم خاصی در جالباسی آویزان میکنند ، دستهایشان را میشویند و پیش از هر کار دیگری بسراغ تکالیف مدرسه شان میروند و آنها را تمام و کمال انجام میدهند و بعد شراغ بقیه کارها میروند .

وقتی همه را غافلگیر میکنند :

شک نکنید که معلم مدرسه از کودک شما راضی است و مشکلی با او ندارد اگر چه همه چیز نسبی است و این موضوع هم میتواند در مواقعی تغییر مسیر بده.

د . مثلا ممکن است معلم از کند بودن او در یادگیری مطالب درسی عصبانی شود اما شک نکنید که هرگز بابت بی توجهی او به درس شکایت نخواهد کرد.  بهر حال از اینکه کمی در یادگیری دروس کند است نگران نشوید ، چون بمحض اینکه چیزی را یاد بگیرد در آن پیشرفت میکند . و آنقدر خوب جلو میرود که یک روز متوجه میشوید از همه همکلاسیهایش جلو افتاده است .

 

از اراده اش غافل نشوید :

این بچه ها به شکل عجیب و غریبی با اراده هستند . و خوب میدانند که از شما چه میخواهند. آنها برای بیان آنچه میخواهند داد و قال راه نمیاندازند . و از در لجبازی وارد نمیشوند . امکان ندارد برای اینکه به مقصود خود برسند در و دیوار را بهم بکوبند تا حرص شما را در بیاورند . بلکه خیلی  صبورانه و موجه برخورد میکنند . این رفتار گاهی اینقدر با صبر و حوصله عجین میشود که شما بعنوان والدین در برابر صبوری فرزندتان دستپاچه میشوید . ا. انقدر حساب شده برخورد میکند که موقعیتها فراموشتان میشود . چون ناگهان بخودتان می ایید و احساس میکنید او پدر یا مادر شماست !!او به این سادگیها تسلیم خواسته های شما نمیشود.بلکه بر عکس هر انچه خودش میخواهد بدست میاورد و در این راستا هم از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند . در بیان خواسته هایش با کسی تعارف ندارد و برای بدست اوردن انها از خود قاطعیت نشان میدهد . این قاطعیت تا انجا پیش مرود که شما خسته میشوید و در نهایت خودتان را تسلیم خواسته ایش میکنید

 

این هنر پیشه های کوچولو :

بازی کودکانه انها گاهی شمار ا بشدت عصبانی میکند . شاید به این دلیل که در این بازی نقش بزرگترها را بعهده میگیرند . مثلا پدر میشوند یا مادر . انواقت است که مقابل چشمان شما با مهارت هرچه تمامتر و البته همان جدیتی که پیشتر عنوان شد تبدیل میشوند به خود شما!!!! آنها مو به مو حرکات و رفتارهای شما را در قیبا فرزندان خیالیشان ترسیم میکنند و انقدر این کار را با تبحر انجام میدهند که شما میتوانید تصور کنید ایینه ای مقابل خود گذاشته اید و قادر هستید محاسن و معایب خودتان را در رفتار با فرزندتان مشاهده کنید. انها در این بازی گاهی شما را هم دخیل میکنند و البته نقش فرزند را به شما محول میکنند . در این صورت انقدر در نقش والدین جدی عمل میکنند که شما ناگهان احساس فرزندی را میکنید و کمی هم از رفتار پدر یا مادر کوچکتان حساب میبرید .

 

به انها زور میگویند :

 

شاید از این واقعیت خوشتان نیاید اما بچه های متولد دی ماه معمولا خیلی راحت تحت سلطه دیگر بچه ها قرار میگیرند اما این دلیل نمیشود که شما برای محافظت از انها در برابر این زورگویی مداخله کنید چون این بچه ها بخودی خود خوب میدانند چطور باید از خودشان دفاع کنند و در مواقعی که لازم باشد خیلی خونسرد از حقشان دفاع میکنند و نمیگذارند انچه متعلق به انهاست از آن دیگری شود.

این بچه های جدی :

 

شما پدر و مادر هستید و دوست دارید با فرزندانتان با زبان کودکانه حرف بزیند.این حق طبیعی شماست. روبرویش مینشینید و با تاما وجود قربان صدقه اش میروید در مقابل هم انتظار دارید خودش را بری شما لوس کند و از این حرکت ذوق زده شود اما در مورد بچه های متولد دی اوضاع کاملا متفاوت است . آنها وقتی در برابر این رفتار شما قرار میگیرند ، نه تنها ذوق زده نمیشوند بلکه نگاههای چپ تحویل شما میدهند. این نگاه ها به شما میگوید : " این چه رفتاری است که از خود نشان میدهید ؟ خودتان را جمع و جور کنید و کمی جدی تر رفتار کنید مگر با بچه طرف هستید ! " این نگاه های نافذ و البته جدی انقدر ادامه پیدا میکند تا حساب کار دستتان بیاید و دست از قربان صدقه رفتن بردارید . تقصیر از شما نیست این بچه ها خیلی زودتر از چیزی که توقع دارید به مرز پختگی و جدیت رسیده اند شتاب نکینید و بقیه خصوصیات انها را هم از نظر بگذرانید.

بچه  ای برای خانواده :

شاید تا بحال متوجه شده اید که نباید این بچه ها را دست کم گرفت. آنها همانطور که ارام ارام بزرگ میشوند ، به زندگی خود سر و سامان میدهند. وسایلشان را در جاهای مشخصی میگذارند و اگر شما بقصد مرتب کردن انها را جابجا کنید ، و نظم این بچه ها را بهم بریزید بشدت عصبانی میشوند.البته انها خیلی راحت خودشان را با برنامه های خانواده وفق میدهند و از این بابت مشکل ساز نخواهند بود. بطور کلی بیششتر ترجیح میدهند در جمع خانواده باشند برای همین است که اصولا دوستان کمی دارند . رابطه دوستی انها میتواند فقط با یک نفر بعنوان دوست صمیمی خلاصه شود و گرنه بقیه وقتشان را با خانواده میگذرانند. البته این بچه ها معاشرت با بزرگترها را به مراوده با هم سن و سالان خود ترجیح میدهند.

بطور کلی بهتر است قدر این بچه ها را بدانید . انها مودب هستند و خوب میدانند چطور باید در مقابل بزرگترها رفتار کنند. در این زمینه نیازی به تذکر ندارند. رویاهایشان شاید گاهی اوقات زیاد از واقعیت فاصله بگیرد ، ولی از این بابت هم نگران نشوید ، چون خودشان خوب میدانند چطور باید موقعیتها را مدیریت کنند. در دوران کهنسالی وقتی همه شما را تنها گذاشتند و رفتند این فرزند متولد دی شماست که مثل یک قهرمان از راه میرسند . از مراقبت از شما را با دل و جان بر عهده میگیرند.

علاقه و استعداد این بچه ها را دست کم نگیرید . بچه های متولد دی ، به طراحی و نقاشی و البته گوش کردن به موسیقی علاقه خاصی دارند . آنها هرگز وقت خودشان را بیهوده هدر نمیدهند . کار دستی های جالب توجهی درست میکنند . در ضمن یادتان باشد این بچه ها از قرار گرفتن در هوای تازه و نور شدید خوششان نمی ایند اما خب چون هر دوی این فاکتورها برایشان مفید و لازم است باید از خود قاطعیت نشان بدهید .

 

 

پسندها (1)

نظرات (4)

نیلوفر(فرح) مامان آوا
11 بهمن 90 14:22
من فدای دختر متولد دی ماه ناز و دوست داشتنی. دووووستتون دارم


مرسی عزیززززززززززززم. ماهم دوستت داریم. زیاددددددد
مامي هليا
13 بهمن 90 12:17
عاشقتونم دخترهاي ديماهي:هيوا وهليا.


مرسی عزیزززززززززززززم.
مامان طناز
19 بهمن 90 13:03
بابت داشتن همچین دخملی بهتون تبریک میگم....


مرسی از شما دوست خوبم. ممنونم عزیزم.
هما
12 مرداد 94 15:52
یه سوال واقعا شما این خصوصیات رو در فرزندتون دیدید اخه نی نی منم قراره متولد دی باشه
ساحل
پاسخ
بلی کاملن . البته بسیاری از خصوصیات رفتاری در نوحوانی شکل می گیره و بسیاری هم توسط بازخودرهای رفتاری والدین قابل تعییر هست. و خانواده و خصوصیاتی هم کاملن ارثی و نمیشه مطلق کفت برای همه یکسانه.