هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

هیوای آسمانی من

فلش کارت آموزشی و انگلیسی و بازی با آن

1392/8/6 19:22
نویسنده : ساحل
4,125 بازدید
اشتراک گذاری

فلش کارت انگلیسی و آموزشی

انتشارت عسل نشر.

فلش کارت

پشت فلش کارت

به بررسی اشکال هندسی و اضلاع و زوایای آن می پردازد . کارت را به هیوا نشان میدادم و اسمش را میگفت بعد درباره اضلاعش صحبت میکردیم گوشه ها و زاویه قائمه. کارتهای بعدی کارت توالی نام دارد.

سه کارت را نشان میدهیم تا کودک ترتیب اتفاق هر کدام را برایتان بگوید. بعد از هیوا می خواستم داستانی در باره شکلهای کارت برایم تعریف کند . کارتهای بعدی درباره ارتباط گروهی بین اشیا بود. مثلا گروهی از کلمات که همه به حیوانات مرتبطند یا گروهی که به دندان و بدن مرتبط است.

قسمت بعد تشکیل شده از کلمات هم آوا. البته به انگلیسی.

من ابتدا پشت کارت را به هیوا نشان میدادم و میخواستم بخواند. پشت هر کارت اسم ان به فارسی نوشته شده است. بعد کارت را برمیگرداندم و میخواستم انگلیسی آن را بگوید. مثلا " HOUSE " " MOUSE " . برایش بسیار جالب بود. به دنبال آن خودش دنبال کلماتی از این قبیل میگشت و ما چندی به این کار مشغول بودیم :)))

کلمات متضاد و مترادف هم بخش دیگر این کارتهاست .

ما تمام این کارها را در صندلی عقب اتوبوس کردیم. وقت برای هر کاری را میشود فراهم کرد :)

بخش دیگر کار سری فلش کارتهایی است که در جعبه قرار دارد. به نام. " الفبا جمله " بسته های آموزشی تاب

تاب

تمامی این فلش کارتها مخصوص سن 5 سال به بالا میباشد. در این کار دنیای از کلمات و بازیهای نهفته است که همه در بروشور درون جعبه وجود دارد. برای نمونه بهترین کاری که به نظرم برای آموزشهای کنونی هیوا مناسب بود استفاده از کلمات برای جمله سازی است :

همینطور که میبینید درباره کلمه ای که باید اینجا نوشته شود از کودک سوال میکنیم. کل جمله را برایش میخوانیم. کودک ما باید متوجه افعال و منظور جمله شود . 

بخشهای دیگر کارتها بصورت حیوانات ، میوه ها و غیره دستبه بندی شده است. کارتی را که باید درون این جمله جای گیرد از درون آنها پیدا کرده و میگذارد.

از کارتها میتواند برای شناخت حروف الفبا و صداهای آنها نیز استفاده کند .

 

بخش بعدی پست امروز به اموزش متضادها و مترادف ها در انگلیسی می پردازد.

سری کارتهای محکم زیر را قبلا معرفی کرده ام. در یک بسته بزرگ بازی فکری خریداری کرده ام. فقط مخصوص متضاد هاست. من 4 سالگی شروع به این آموزش کردم از کلمات بسیار ساده و بعد آن کلمات را در داستان و جمله می گنجاندم. در حال حاضر فقط مرور میکنیم. هیوا کارتها را برمیدارد و میخواند و میگوید متضادها را 

 

متضدها

و بعد از طریق حس لامسه به طور دقیق مفهوم سبک و سنگین را میفهمه مثلا . ببینید کف دو دست کودک را جلو آورده و یک شی ء سبک در یک دست و یک سنگین در دیگری میگذاریم و مدام تکرار میکنیم :

Heavy   Light

 

بعد از هر آموزش می بایست بازی و سرگرمی داشته باشیم. من پازلها را توصیه میکنم.

هم انگلیسی که همراه با بازی خودش حروف و صداها را میخواند ...

 

 

موفق باشید .

پسندها (1)

نظرات (3)

دختر یلدا
8 آبان 92 11:03
سلام

این بسته اموزشی را خودتون برای فروش ندارید ؟
قیمت ؟


نه متاسفانه (((((((((((((((((
زینب مامان آرتین
12 آبان 92 1:27
سلام .من خیلی دنبال پازل متضاد میگشتم اما معمولا کیفیت پایین داشتن امکانش هست نام تجاری این پازل های متضاد و بگید.تو همون پکه الفبای جمله هاست؟


زینب عزیز متاسفانه جعبه کار رو انداختم دور و نام تجاریش رو نمیدونم. نه جدای الفباست. یک بسته جدا داره. خیلی هم کلمات متنع و کارهای دیگه داره. نگاه میکنم اگر دوباره دیدم برات مینویسم.
مامان ستایش
1 دی 92 12:59
مامان هیوا جان جالب بود، ممنون از مطالب مفیدی که گذاشتی. همه این نمونه فلش هایی که گذاشتی متضاد ها، یا فلش کارت هایی که حالت پازل یدارن، ... همه از عسل نشره؟؟ کجا می تونم محصولاتشون رو از نزدیک ببینم و خریداری کنم؟ ممنون
ساحل
پاسخ
ممنون. نمیدونم. نه متفاوته. اما باید تماس بگیری ببینی کجا دار که بتونی بری ببینی.