هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره

هیوای آسمانی من

خصوصیات کودک 4 سال و نیمه...

1391/7/9 17:27
نویسنده : ساحل
16,878 بازدید
اشتراک گذاری

خصوصیات کودک 4 تا 5 ساله 

از کتاب "فرزند عزیز من " نوشته زهره بزرگی / کتاب جیبی 

من این کتاب رو تازگی خریدم و توی کیفم ازش نگهداری میکنم یجورایی مثل دیکشنری هست برام واقعا مطالبش عالی اما کوتاه و کاربردیه .

 

کودکان در 4 سالگی فقط 10 دقیقه میتوانند به حرفهای ما گوش کنند.

کودک در 4 سالگی کار گروهی را دوست دارد و همکاری میکند.

کودک در 4 سالگی پر حرفی میکند چون حدود 1500 کلمه را میداند.

کودک در 4 سال و نیگی خیلی پر جنب و جوش است.

کودک در 4 سال و نیمگی گاهی دیگران را مسخره میکند.

کودک در 4 سال و نیگی پر از انتظار است و بیش از همیهش لجبازی میکند.

برای کسب تجربه جدید ، به کلک و تقلب روی می آورند. اگر بی تفاوت باشیم میگذرد.

تمایل به همکاری ندارد. اصرار نکنیم.

میتواند شمردن آموزش ببیند.

به جملات ما کاری ندارد بلکه پیام را از حالت چهره ما برداشت میکند.

بزرگسالان حسود در کودکی فقط برای بردن تشویق شده اند. بدانید کودک را برای برد و باخت وارد بازی نکنید و به او طعم شکست را نیز بچشانید.

همانند سازی در این سن باید انجام شود.

در پایان این سن توسط الگو و تمرین میتواند آموزش ببیند لطفا زودتر از این سن هیچ آموزش جدی را شروع نکنید.

کودکانی که از لحاظ ادراکی رشد خوبی داشته باشند رشد اخلاقی بهتری دارند.

به کودکان خود پیش از تنبیه آموزش بدهید.

اگر میخواهید تاثیر گفتارتان بیشتر باشد کمتر بگویید.

هرگز و هرگز کودکتان را جلوی دیگران بازخواست و تحقیر نکنید.

در هنگام تنبیه کودک را زیر حرفهایتان له نکنید.

.............................................................................................................................

 

من پیش از این با رفتارهای عجیبی در هیوا روبرو شده بودم...نمیدونستم چرا اینقدر نسبت به حرفام بی توجه شده و چرا باید هر حرفی رو هزار بار بگم و بگم و بی نتیجه بمونه. و لجبازیهای هیوا کلافم کرده بود. برای مرتب کردن اتاقش مشکل داشتم. لباسهاشو مچاله میکرد توی کمد و میگفت جمع کردم. ازش چیزی میپرسیدم جواب سرسری میداد و گولم میزد....روزی که این کتابو خریدم هیوا کلاس موسیقی بود و در این فاصله کتابو خوندم و بعدش احساس خیلی خوبی دشاتم چون فهمیدم تمام خصوصیات جدید رفتاری هیوا مربوط به سنش بود. وقتی خسته هست بی نهایت لجباز میهش و کلا نباید ازش چیزی بخوام. وقتی بهش میگفتم بهم کمک کن...اصلا توجه نمیکرد. بعضی وقتا و البته همیشه خوندن کتاب تمام نگرانیهای ادم رو از بین میبره و احساس بدی رو که برای همه مادرها بوجود میاد رفع میکنه. امدیوارم مطالب باری دوستانم جالب باشه.

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

حسنا مامان ایلیا
10 مهر 91 10:52
سلام ساحل جون کاش تایپیک می زدی دیگه خیلی مزاحمت شدیم اینجا من اهنگ های simply kids از سایت غنچه ها برای ایلیا خریدم امروز داشتم سرچ می کردم متن اهنگ ها رو این سایت را دیدم بنظرم همه اهنگ های سی دی هاست
http://www.nurseryrhymes4u.com/NURSERY_RHYMES/MUSICANDSONG.html
گفته بودی روزی یه اهنگ برای پسرم بذارم درسته بعد از اهنگ های کوتاه شروع کنم یا مهم نیست
کاشکی میتونستی تایپیک راه اندازی کنی تا من خودم هم از راهنمایی هات استفاده کنم اخه تو شهر ما استاد خوب وارد کم است یا من نمی شناسم گفتم اگه خودت بتونی مربیم بشی خیلی خوب بود اخه زبان انگلیسی خودم هم خوب نیست
البته یه پیشنهاد هم داشتم چون شما وقت می ذارین شهریه هم بگیرید هر که علاقمند بود شرکت کنه (البته نه خیلی زیاد)

سلام عزیزم. خواهش میکنم همینجا خیلی خوبه دوستم اصلا هم زحمتی نیست. اره همینطوری خوبه. هفته ای یدونه همونطور که بهت گفتم بی توجه به معنا و تکرار اهنگ باش فقط گوش کنه بعد کم کم اواشو تکرار میکنه و بعد میتونی روی کلماتش کار کنی. برام پیشرفتشو بنویس. کمکت میکنم بصورت مجازی. من الانم مربیت هستم اگه بخوای اصلا حرف شهریه رو نزن ناراحت میشم. فرق نداره تو و پسرت و بقیه همه دوستا و بچه های خودم هستن. هرجا مشکل داشتی بهم بگو. اون سایت هم متن اهنگارو داره خوبه اما خود اهنگو نمیشه دانلود کرد. اون سی دی که گرفتی همیشه برات یممونه. موفق باشی عزیزم.
ثمین
16 مهر 91 11:41
سلام! اگه جشنی برای کوچولوتون در راه دارید یه سر به دنیای نفیس بزنید و از ایده های متنوع و شیک استفاده کنید... جشن سیسمونی... جشن دندونی... جشن قدم... جشن تولد پسرانه ... جشن تولد دخترانه ... جشن تکلیف... جشن الفبا... و........ منتظرتون هستم...
حانیه
19 فروردین 92 13:16
سلام ممنون از مطلب خوبتون


منم ممنونم.
مژده
25 شهریور 93 8:54
خیلی خوب بود ممنون از مطلبتون
ساحل
پاسخ
ممنون از حضورتون
آرین جلیلی
6 تیر 94 17:54
بهترین مطلبی بود که خونده ام چون فکر می کردم پسرم بیماره
ساحل
پاسخ